Tulipe Rosé 2010: bepaal de kleur van je eigen wijn





Klik op de foto voor een vergroting.

Rosé La Tulipe 2010 is wat complexer van structuur dan die van 2009. Minder 'grenadine', wat vetter en meer glycerolen. Omdat de kwaliteit van de wijn dit jaar zo hoog is, permitteerden oenoloog Michel Rolland en zijn assistent Bruno Lacoste zich een experiment: ze vinifieerden vier verschillende rosé's in kleur oplopend van heel licht - 'Pellure d'Onion' - tot aardbeiroze.
Maar ja, nu kunnen we niet kiezen. En met name bij rosé is de kleur van vitaal belang.
Daarom spijkerden we een kussensloop tegen de buitenmuur van het château en fotografeerden de vier rosé's in daglicht.
Welke moet het worden? Help ons. Geef je mening en bepaal de kleur van je eigen rosé.
Onder de inzenders verloten we de 10 gesigneerde eerste flessen rosé van het jaar.

391 opmerkingen:

  1. Nou ik ga voor nummer 2. Die lijkt me gewoon het lekkerste. 1 vind ik te donker, en 4 is me te licht. Dus 2 heeft mijn voorkeur, maar 3 zou ook mogen, in het uiterste geval.
    Succes met de wijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker 2. Deze kleur doet je verlangen naar die eerste slok op een prachtige zomerdag. Daarna zou ik nr. 3 kiezen. Nr.4 ziet er waterig uit en 1....ziet eruit alsof hij een zware nacht heeft gehad. Proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga voor nummer 3. Zacht rosé voor middagen en avonden genot...! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nummer 2 is zonder twijfel de meest commerciële kleur en dus de veiligste keuze voor de wijnboer (en voor AH?), maar.... is wijn 2 ook het lekkerst?

    Kleur doet natuurlijk een hoop, maar wat mij betreft gaat het uiteindelijk toch om geur en smaak.

    Als ik Ilja was, zou ik "Gorteigenwijs" gewoon kiezen voor de lekkerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2 is te chemisch, nummer 1 heeft de kleur van te veel verdunde limonadesiroop, nummer 4 is te licht. Nummer 3 heeft een veel belovende kleur heeft dus mijn voorkeur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nummer 4, hoe bleker de kleur, des te minder zetels de maagschrompelende aardbei-frambozen-creme de cassis-achtige oppositie heeft in te brengen tegen de president: de neus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat mij betreft 4, zo'n licht rose tintje doet je verlangen naar hele warme zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. duidelijk nummer 3. Zomerse kleur. Zou ik zo wegslurpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 3! Die kleur is niet te bleek, maar ook geen ranja..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nummer 4!! prachtig kleurtje!! (ott heeft er ook succes mee)
    rest te snoepjes achtig....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nummer 3, qua niet te snoepkesachtig en ook niet te bleekneuzig. Past het beste bij de beloofde complexiteit en vettigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nr.2 heeft mijn voorkeur, dit is rosé

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een gezond en wijn vol jaar.
    Doe mij maar twee (2)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Difficile, difficile! Un probleme delicat. Alle 4 in mijn wijn gedachte laten rondslurpen. nummer 2 en 3 blijven mooi hangen in mijn hersens. Heb er nog een nachtje over geslapen en ben in mijn franse droom erachter gekomen dat nummer 2 de lekkerste is. Krijg hem niet meer uit mijn gedachte. Dus ben erg nieuwschierig wat ik straks zal aantreffen in de AH schappen. Ik neem mijn kussensloop mee om te checken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pardon, Mij keuze is 3!!! En niet 2. Tja dat heb je als je al een flesje op hebt achter de pc. Dus 3 graag in de stembus!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moeilijk zegt men; maar het is zo moeilijk niet, volgens mij.
    Ik ben overtuigd van de ingetogen kracht van nummer 4! Heerlijk koel, met een zwoele afdronk. Zacht en met finesse; zoals een rosé bedoelt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 3 op nummer 1! Beste 2e is nummer 4. 3 heeft de mooie kleur voor in de zomer.
    Nummer 1 is net aanmaaklimo wat te waterig is. 2 te kleurig. Of toch 4? Nee, we gaan voor 3! 3 van de 3 glazen per dag, toch meneer van Dale?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. als de afdronk en bouqet zo is als de kleur (hemels rood) dan wordt het nr 3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Numero trois bien sure!
    Ik ga speciaal van Belgie naarde AH in Nederland spurten als hij er is aangekomen!
    Mmmmm,ik zie me dat nummetje 3 al aan mijn lippen zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nummer 2! Absoluut!
    Dat je dat zelf bepalen kunt! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nr. 3 is zoals rosé in mijn opinie moet zijn.
    soms zie je op terrassen een kleur alsof er een urinezuur geschonken wordt, bij de donkerder moet ik denken aan een balletjes water van oma.
    Rosé, zo leert mijn Horeca ervaring, wordt in eerste instantie gekozen op kleur. Daarna moet de smaak natuurlijk wel top zijn.
    1 is een optie, 2 te "gemaakt".

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga ook voor nummer 2. Ik kies puur voor de kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Op de kleur afgaand zou ik nr.2 kiesen, maar ik weet al lang uit ervaring dat de kleur niet altijd de wijn goed weergeeft. Te licht of the donker, wat maakt het uit als de smaak en de geur de kleur overtreffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. nummer 2...zelfs om deze tijd geeft dat envie om te proeven

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ingrid zegt:
    Die kleur voelt als een sprakkeling op je tong nr 2

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 1 en 4 zien er uit als uile... ofwel te waterig.
    Als de smaak simpel is, kies dan 3 en anders 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 3 is duidelijk de mooiste kleur. 2 te goedkoop. 1 en 4 te weinig overtuigend. Kijk daarom zijn ze bij de Voice of Holland met blind proeven begonnen! Een blinddoek voor Rolland en Lacoste !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind dat de kleur ook de smaak van de wijn moet reflecteren. Op basis van ervaring met deze rosé zou ik voor nummer 2 kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schenk mijn glas maar "vol" met nummer 4, de meest genietbare dorstlesser voor een fantastische zomer, zelfs als de zon eens even niet mocht schijnen! Als alternatief is er dan nog 3, want 1 ziet er niet uit en 2 is te jus de fraise.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Âllo âllo! Ja het spant duidelijk om 2 en 3. Nummer 2 spat van het scherm af maar vind ik persoonlijk té snoepjes-achtig al zal de kleur het grote publiek aantrekken. Maar als de smaak daardoor in gedrang komt zou ik kiezen voor nummer 3. Prima rosé kleur en past ook beter bij het vettige karakter. En kwaliteit moet winnen van kleur, aangemoedigd door de prijzen die deze Tulipe vast te wachten staan! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Yolande zei
    Als echte rosedrinker ga ik voor kleur 2,maar dat neemt niet weg dat die andere ook heel lekker kunnen zijn. Het gaat toch om de smaak?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nummer 4, oogt als een heerlijke rose, chique. Roept meteen de gedachten op van een heerlijk glas rose voor/tijdens en na een heerlijke BBQ, in een zonnige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. 3 is de meest volle zalmroze rose kleur, fantastisch! 1 is een mislukt ranja experiment, bij 2 krijg ik al hoofdpijn als ik er naar en 4 krijg je als je ijs in je wijn besteld! Bah.. Succes met de keuze!

    Mvg,

    E Mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 3 is voor mij perfect, bijna de kleur van lingerie (oud-roze) gevoelig, blij, luchtig, jong en fris... ja zeker weten, nr. 3

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De kleur van nummer 2 spreekt mij direct aan, ik sluit mijn ogen en zie mij voorzichtig de eerste slok nemen van Rosé La Tulipe 2010. Mijn smaakpupillen ervaren vervolgens een ongekend genot, waar (bijna) niets tegen op kan. Gelukzalig doe ik mijn ogen weer open en ontwaak uit deze mooie droom.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. nr 3
    komt het natuurlijkst over

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nummer 2: daar krijg je zin in, ziet er fruitig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Rose 3 is het frist en fruitigst ( denk ik). rose 1 en 4 zijn te transparant
    en rose 2 lijkt te veel op rood. welke daadwerkelijk het lekkerst smaakt weet ik pas als de gesigneerde fles thuis heb. Ilja , alvast bedankt...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Allereerst een gezond 2011 gewenst.

    En... doe mij maar nummer drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nummer 4 vind ik persoonlijk erg zomers overkomen. Ik ga dus voor nummer 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nummer 2 heeft mijn voorkeur. De kleur is mooi, maar in feite gaat het natuurlijk om de smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Na lang getwijfeld te hebben tussen nr.2 en nr.3 kies ik voor nr.1. Waarom? Anders dan het normale, een kleur die recht doet een de smaaksensatie zoals beschreven in Slurp! Het getal zegt het al: Nr.1!, Nr.1!, Nr.1!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nummer 2 ziet er wat mij betreft perfect uit.
    We kunnen niet wachten om hem (haar?) ook te proeven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Zonder discussie hier ga ik voor 3!! 1&2 zijn te zoet qua uitstraling en 4 is een mooie kleur voor een Bandol uit de provence maar niet voor een La tulipe. Heel veel succes met kiezen.

    Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Geen discussie: 4! Daar komen de herinneringen aan Bandol naar boven. Die felrode kleur doet ons al snel denken aan een veel te zure scherpe zuid afrikaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. beste Ilja en allen, bedankt voor de geweldige mail, wat een leuke verrassing in mijn mailbox.
    Genieten dus maar weer en wel elke dag.
    Rosé nummer 3 ziet er veelbelovend uit.
    Maar ook nummer 2 mag er wezen. Wij kijken er naar uit, en vooral naar de smaak.
    Geniet van deze dag en bedankt voor de mail nogmaals, hij gaat hier de hele organisatie door groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Nummer 3; nummer 2 is namelijk te gewoontjes qua kleur en nummer 1 en 4 lijken er iets te waterig uit te zien. Dus mijn keuze is nummer 3 er van uitgaande dat deze net zo lekker smaakt als ie eruit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. PS: waarom maak je niet gewoon twee uitvoeringen; een (hele) lichte en een (hele) donkere? De meningen lijken verdeeld. Op elk potje past een dekseltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Een goed 2011 gewenst!! En wat een keuze ik snap de twijfels...mijn twijfel is tussen 3 en 4...frisse smaken, zomerse feesten.....rood fruit..aardbei, framboos..bessen...mijn gevoel zegt 4.Ik kan niet wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  50. nummer 3 heeft de kleur van een fijne franse rosé. nummer 1 heeft meer weg van een bloeduitstorting. nummer 2 heeft de kleur van die typisch spaanse rosé.(niet doen om verwarring te voorkomen.) en nummer 4 is een leuke kleur voor een nieuwe wc eend. :) 3Dus
    groeten Arjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Numero 4 mag het van mij worden. Even wachten op beter weer, maar ik zie deze helemaal goed komen onder de plataan.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Nummer 3 is mijn absolute favoriet!
    Nummer 1 heeft teveel weg van een blend tussen rood en wit, nummer 2 heeft voor mij iets teveel weg van een zomers en vooral zoet sapje en nummer 4 lijkt op een rosé uit de Provence. Op zijn tijd wel lekker, maar niet de bedoeling voor een Tulipe-rosé :-).
    Het uiteindelijke resultaat ga ik met alle liefde en plezier proeven deze zomer. Succes.
    Groeten Rim

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Oh nummer 3! Wat doe je me verlangen naar avonden vol salvo's van vrienden en lichtrode horizonnen. Zo'n avond waarvan je zeker weet dat die nooit meer terug komt, zo mooi. Nummer 3, nu kijkend uit het raam, waar de regen tegenaan slaat en het licht nog niet eens is aangedaan, weet ik dat het goed komt! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ingebracht in de redactievergadering, komen wij tenminste ook in de stemming ;-).
    De meningen zijn verdeeld. twee kiezen voor nr. 2 - lekkere volle fruitige uitstraling. Twee kiezen voor nr. 3 - zo hoort rosé eruit te zien.

    Lijkt me er niet gemakkelijker op geworden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Rosé drie ziet er qua kleur uit zoals een rosé er uit moet zien. Terwijl de regen met bakken uit de Hollandse hemel komt, doet nummer drie met het meest verlangen naar een zomerse lunch...

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Voor mij vallen 1 en 4 direct af. Nummer 1 is te donker en 4 veel te licht. Dat maakt een waterige indruk.
    Blijft dus over de keuze tussen 2 en 3. En die is best lastig. Mijn eerste ingeving was om te gaan voor nummer 2 vanwege de mooie volle kleur. Maar die kleur wekt ook wel de suggestie van een hele zoete rosé, heeft iets van aardbeiden.
    Uiteindelijk valt voor mij puur op basis van kleur de keuze toch op nummer 3. Een echte rosé.
    Succes met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. No. 3

    nr 2 associeert teveel met aardbei waardoor de kleur het complexe pallet van de wijn overstemt.

    Nr 4 is te licht, dat is gewoon niet mooi.

    Nr 1 is ook heel mooi, erg spannend, misschien iets te spannend voor een roze.

    Nr 3 is een hele mooi rose kleur, waarbij de kleur zegt: drink mij. als er dan een mooie compplexe smaak volgt, dan ben ik blij verrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Nummer 1 en 4 vallen qua kleur af, te donker en te licht. Ik twijfel tussen 2 en 3, maar ga voor 2 een mooie volle kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Voor mij wordt het nummer 2. Het is de kleur van rosé die mij het meest aanspreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Nummer twee! Als ik er naar kijk verlang ik al weer naar mijn zonnig terrasje in de achtertuin met de zon op mijn kop en een geopende fles op de tuintafel. Laat het voorjaar maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Nr. 3 heeft een prachtige kleur en zou ik er zo uitvissen. Ziet er fris en elegant uit.
    Doen.

    Henk Jansen

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Geef mij maar 3! Licht genoeg voor het zomerse genot en tegelijkertijd genoeg donker om mij te laten geloven dat er pit in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Nr. 3 straalt kracht uit.
    Nr. 1 vind ik iets kunstmatigs hebben, zou ook een hele mooie parfum kunnen zijn.
    Nr. 2 is te donker en suggereert daardoor erg 'zwaar' te zijn en Nr. 4 is dan weer te 'flets'. 3 dus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Nummer 3 doet mij in deze barre winterse tijden verlangen naar een zonnig Frans terras met een nr 3 in de beslagen glazen. Santé, à la vôtre!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Nummer 3, de juiste kleur passend bij rosé, zoals het mijns inziens hoort te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Nummer 2 vind ik het beste overkomen. Jullie zeggen zelf dat de wijn dit jaar wat "complexer" en "vetter" is. No. 1 daarvan denk je haast "zal ik maar rood worden" en no 4 vind ik op zuurtjeswater lijken. Nee, no. 2 lijkt mij als mooie volle rosé.Stuur maar een doos!Overigens. Waarom maken jullie van die mooie verhalen. Ik krijg gewoon de neiging om mijn koffers te pakken en naar jullie toe te rijden om nooit meer weg te gaan!Jan Linnemann.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Als rode wijn liefhebber zie ik graag donkere Rose. Dus ga k voor twee (2). De (te) lichte kleur doet me te veel denken aan de diverse waterige soorten die je wel eens te drinken krijgt.
    Met: Weer een fantastisch info-krant-blad-glossy.
    Robert
    La Grande Foullerie
    Hambye-La Manche-Normandie

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Rose nr. 3 is voor mij de kleur, die mij doet denken aan een heerlijk terrasje in de zon en de smaak naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. hhhmmm nummer 3 ziet er liefdevol uit, wij gaan voor kwaliteit niet voor kwantiteit ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Nummer 2 ziet er in mijn ogen uit om lekker van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Rose nr 4 vind ik een hele mooie kleur voor rose, hoe lichter hoe mooier.
    de donkere kleur gaat zo op limonade lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. NUMMER 1; een prachtige kleur voor een rose`die je drinkt op de eerste dag van de rest van je leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Rose 3, op een gure grijze winterdag doet een blik op dit glas me verlangen naar de zonovergoten dagen en laten me wensen de caravan weer te voorschijn te kunnen halen en te kunnen vertrekken. Helaas zit ik op kantoor tegen een lange dag aan te hikken......

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Die ik potdomme nog de URL van mijn collega plaatsen ook! Hoe dan ook: nogmaals numéro deux!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Nummer 2 past goed in't commerciële geweld
    en brengt dus de wijnboer het goede geld,
    de consument blijft achter zonder statiegeld
    maar "avec memoires extra-ordinaires"

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Absolument numéro deux!

    Mooie, enigszins diepe kleur die me goed lijkt passen bij de omschrijving van de smaak. Kleur moet niet te licht zijn, als de smaak vol is...

    Kan niet wachten om 'm te proeven!

    Anoushka

    BeantwoordenVerwijderen
  77. gewoon nummer 2 doen,ziet er aantrekkelijk uit door zijn warme volle kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. nummer twee en drie zien er allebei het lekkerst uit. Mijn eerste ingeving zou zijn 2

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Ik ga voor nummer drie een mooie kleur in een voorjaar's zonnetje op ons terras met wat stokbrood en kaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  80. nummer 2! zie me zo zitten in het warme zonnetje met een met condens-beslagen glas met precies de goede kleur rose!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ik ga voor nummer 2, maar niet te veel drinken anders ligt zo je hoofd op de kussensloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Nummer 2, wis en zeker. Wat een kleur. Hij maakt me zelfs aan het blozen

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Nummer 4 is voor mij de kleur van de echte, zachte, droge, kruidige rosé, haast een gris de gris. Of dat overeenkomt met de smaak kan ik zo niet beoordelen maar ik zou direct een fles kopen om te proberen. De andere kleuren wekken associaties van zoet, of zijn me te onbestemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Nummer 4! Al loop je dan misschien het risico dat ie bij Albert Heijn wat minder goed loopt dan 2, dus misschien is 3 ene goed compromis1

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Ik begrijp de reacties niet geheel. Het is duidelijk nummer 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Niet omdat anderen dat ook doen, maar nummer 2 heeft mijn voorkeur, want kleur zegt heel veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Nummer 3 ziet er wat mij betreft op en top zomers uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Mijn eerste reactie is nr. 2. En aangezien de eerste indruk vaak de beste is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Je dirais numero 4, plus subtil et raffine

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Absoluut nummer 2.
    3 en 4 zien er te 'waterig' uit, 1 te donker.

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Mijn voorkeur heeft 3 met een lichte neiging naar 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Nummer 3, duidelijk. Representeert ten opzichte van nummero duo beter de complexere smaakstelling. Zeg nou eerlijk... nummer 2... die zou ik alleen serveren met een rietje en een suikerrandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Voor mij nummer 2, mooi volle kleur, fris en fruitig maar toch niet te (1 is te donker, 4 te licht) 3 zou ook nog kunnen....mmmm wanneer is ie verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Quatre! Al drinkt het weg als limonade het mag er niet zo uitzien...................

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Toen ik de afbeelding zag, kreeg ik het meest trek in glas 2! Vier is te licht, daarbij krijgen de gasten het idee, dat ik de wijn aangelengd heb. Bij 1 brengen ze m terug, want ze vroegen om een rose en drie is het grootste oneven priemgetal uit deze reeks en daar krijg ik koppijn van en dat ben ik niet gewend van een La Tulipe....

    BeantwoordenVerwijderen
  96. ontegenzeglijk moet het nummer 2 zijn, de enig echte rosékleur, wat mij betreft dan toch. Past het best bij de volle smaak van jullie klassewijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Ik ga duidelijk voor nummer 2. Mooi warm en rosé van kleur. Doet me denken aan een warme zomerse ondergaande zon. Hierna kijkend op een terras met een lekker glas van deze rosé.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Zonder twijfel; nummer twee

    De aantrekkelijke kleur, nodigt direct uit!
    Zou gelijke zin hebben om een glas te proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Ik ga onmiskenbaar voor nummertje 2! Ziet er prachtig uit. Nummer 4 ziet eruit als te dunne limonade, numero 3 als koude aarbeienthee en nummer 1 is juist weer wat teveel van het goede. Da's meer cassis-on-steriods. Nee echt, nummer 2 is duidelijk de mooiste. Waarom was dat nou zo moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Een licht gekleurde rosé met veel smaak dat is mijn ideaal voor een mooie zomerse rosé. Dus 4 is mijn favoriet "underpromise and over deliver" de droom van iedere wijnboer

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Wij gaan hier stiekum voor 4, vanwege de elegante kleur, die weggeeft dat de neus TOP is, kruidig, fruitig en heerlijk doordrinkbaar. Wij vermoeden echter ook dat de kopers bij Ah daar anders over denken, die gaan beslist voor 3, de meest commercieel aantrekkelijke kleur. En natuurlijk zijn bij Ilja de smaak en neus in orde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Ik ga voor nummer drie... niet te waterig, maar ook geen roosvice

    BeantwoordenVerwijderen
  103. 2 natuurlijk! Fris en Fruitig, zoals een rosé moet zijn. Ik krijg al zin in de zomer. Kom op met die doos Ilja!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Nummer 3! De kleur van een mooie volle smaak, fris maar niet te zoet. Precies goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. 2 is wat mij betreft de mooiste. Een mooie stoere rose. En dan de fles met dat schitterende etiket op tafel. Wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Ik zou kiezen voor 3, met 2 als goede tweede.
    Succes verder.
    Groet uit een somber Crommenije.
    Bert Fleer

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Nummer 2 is de mooiste en daardoor waarschijnlijk ook commercieel de aantrekkelijkste. Maar ik ga voor nummer 1, het lelijke eendje van deze vier. Ik zou het zielig vinden die straks als niet gedronken wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  108. nummer 2!!!!!

    al die licht rosé wijnen vind ik niks....de smaak zit ik niet over in, Ilja heeft zich al genoeg bewezen met zijn geweldige wijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Als dit jaar de smaak wat complexer is, moet volgens mij de kleur ook wat donkerder zijn. Smaak en kleur zijn dan meer in balans. Ik ga voor 2. Trouwens...mocht één van jullie in de buurt zijn, dan mag er alvast een doosje of wat in Zwolle worden afgegeven! Proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Jij bent hier toch de kenner Ilja? ;-)
    Fijn dat je ook mij deelgenoot maakt in deze keuze, en terecht, want ik hou van jouw wijnen.

    Rose nummer 2 verleidt mij het meest.

    Ik wilde eigenlijk al heel lang een handtekening van je... ;-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Ik ga voor nummer 3. Deze ziet er zeker lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Zonder twijfel: wijn nummer 3 ziet er het meest aantrekkelijk uit van dit kwartet. Mijn keuze valt toch op nummer 4, omdat deze iets lijkt te verbergen...iets heel moois waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Nummer 3!! Vraag me niet waarom, maar dat is dé kleur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Moeilijke vraag...
    Welke tijd is het beste om deze rose te gaan drinken?

    Zoals bekend; kleur doet veel. Hoe donkerde de kleur is, hoe intenser de belevenis.

    Wil je dat de drinker de complexiteit ervaart samen met pure verwenning, zou ik persoonlijk voor nummer 1 kiezen.

    Als je de drinker wilt verassen met een aangenaam complexe maar ook niet te licht, zou ik voor nummer 3 gaan.

    Nummer 2 absoluut niet, omdat deze heel snel een grenadine voorbeleving geeft.

    Nummer 4 ook niet, omdat deze rose de indruk geeft van een minder complexe wijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Eerste oogopslag zeg ik nummer 2! Geeft mij het gevoel dat het een mooie volle rosé is, met veel fruit. Ik zou er zo een slok van willen nemen :)

    Succes bij de keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Nummer 2!
    Heeft een warme, aantrekkelijke kleur; nodigt het meest uit om er direkt van te proeven.
    Rosé 1 is me iets te donker; 4 te licht.
    Rosé 3 is second best.

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Nummer 1 en 4 vallen voor mij sowieso af.
    1: Ziet er te zoet uit
    4: De kleur is te licht waardoor het verwachtingspatroon van de wijn ook wel te licht (niet vol) zal zijn.
    2: Past qua kleur mooi bij de Cabernet, maar...
    3: Doet mij toch nu al verlangen naar het zonnetje met een heerlijk koud glas rose waarvan de de condensdruppels als parels langs je glas glijden.

    Salut!

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Nr 3...is qua kleur de meest aantrekkelijkste. Nr 1 en 4 zijn te flets, nr 2 lijkt me te!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Ik associeer rosé graag met de zomer.
    Samen met je liefde tijdens een zwoele warme zomeravond genieten van een licht gekoelde rosé, waarbij je langzaam de condensdruppels als pareltjes van het glas af ziet rollen.
    De kleur die ik dan voor me zie is nummer 3. Hierbij loopt het water me in de mond..

    BeantwoordenVerwijderen
  120. PS: Anoniem heeft het ook niet anoniem geplaatst op je FB, dan weet je waar je die flessen heen kunt sturen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Ik kies absoluut nummer 3, deze roept bij mij nieuwsgierigheid en een zomers gevoel op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  122. nummer 3! mmmmmh lekker: zomer, zon, koel roseetje

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Ik ga voor nummer 3 en kan niet wachten om er van te proeven! Was het maar alvast zomer....

    BeantwoordenVerwijderen
  124. nummer 4 herinnert mij aan de mooie momenten met de rosé 2009 afgelopen zomer; lichte kleur, maar sappige, stevige smaak. Voor de verkoopresultaten hoef je het niet te laten; kwaliteit verkoopt toch wel ! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  125. De ultime rosé is voor mij nummer 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Frits en Marna

    Ons lijkt nummer twee de beste kleur. Hoe de smaak is is helaas niet te bepalen en deze is toch wel het belangrijkst. Dus mijnheer de wijnboer oordeel en beslis.

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Nummer 2, zonder twijfel. De rest ziet er wat bleekjes uit (en dan heb ik het uiteraard alleen over de kleur, want de smaak van alle 4 zal wel prima zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Ik ga voor 2 en dan met een gegrilld stukje tonijn. Maar nummer 4 voor bij de olijven, lastig. Dan toch nummer 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  129. NUMMER 2,HEB ER NU AL ZIN IN. ZIE ME AL HELEMAAL ZITTEN VAN DE ZOMER IN FRANKRIJK IN MIJN TUIN MET UITZICHT OP DE MORVAN MET EEN PAAR FLESSEN TULIPE ROSÉ GEKOCHT BIJ DE AH!!!;-)LA VIE C'EST BON!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Overduidelijk nummer 3, een zacht roze rosé om lekker van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Nummer 2 is de enige qua kleur die waardig de naam Tulipe mag dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Aarbeienroze link ik nog teveel met goedkope café-rose. Persoonlijk ga ik voor nummer 3.
    Nummer 4 is wel onderscheidend dus om anders te zijn kan 4 dan ook. Maakt het wat mysterieuzer.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Twee, deux, 2!
    Kleuren drie en vier associeer ik met "schraal" of zelfs, god betere, "wrang".
    Een is gewoon te rood. (Maar beter te rood dan te wit...)

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Wat een grote hoeveelheid enthousiaste reacties van medeslurpers zeg! Is ook niet zo gek met zo'n leuke slurp nieuwsbrief.

    Tja, uiteindelijk gaat de wijnboer beslissen. Laat smaak svp prevaleren op kleur. Maar goed de vraag is wat ik op basis van kleur zou kiezen.

    Bij mij geen twijfel: Le numéro trois !!!

    Ik zie mij al in een eerste voorjaarszonnetje het ultieme rosé slurpmoment hebben met nummer 3.

    Veel wijsheid met beslissing.

    PS: ben ook erg nieuwsgierig geworden naar Tulipe blanc 2010



    Mooie kleur die doet verlangen naar het rosé slurpmoment in eerste voorjaarszon. Ik kan niet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Nr. 1 is net aanmaaklimonade van het slechtste soort. Nr. 2 heeft een goedkope en heel zoete uitstraling. Nr. 3 ziet er heel lekker uit en Nr. 4 heeft een heerlijke droge en chique uitstraling (die mag het van mij worden)
    Tineke de Vries

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Absoluut nummer 4. Dit is de juiste kleur voor een mooie frisse en complexe rosé. Te veel kleur duidt op te veel extractie en oogt onnatuurlijk. Kleur nummer 4 blijf je drinken tot je erbij neervalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Van nummer 3 krijg ik spontaan enorme dorst! Die wil ik! In overvloed!

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Helemaal nr. 2. Die is het.
    Maar nu de smaak nog. Zomers aan het zwembad als ie droog is, voor- en najaar mag het wat zoeter zijn.
    De Malbec Rosé heeft vaak de kleur van 1.
    Is heerlijk fris en droog, volle geuren en bijzondere smaak.
    Belangrijk is ook dat je de Tulipe goed gekoeld drinkt en alsjeblieft geen ijsblokjes erin.
    We gaan ze eens naast elkaar zetten tijdens de kooksessies.

    BeantwoordenVerwijderen
  139. DRIE (3) moet het zijn, wat mij betreft!

    1. Is te veel rode wijn
    2. Is te veel grenadine
    3. Is daadwerkelijk rosé!
    4. Is te veel d'Anjou en te veel vinaigrette

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Ik ga voor 3. Beetje bleke rosé is voor mij het beste. Maar 4 is net iets té bleek.

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Bonjour Ilja, rosé 1 en rosé 2 vallen voor mij meteen af. Rosé 2 en 3 zien er beide prachtig uit waarbij ik een voorkeur heb voor nummer 3. Prachtig zalmrose net even wat sjieker om te slurpen! Santé voor het nieuwe jaar! liefs Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Moeilijk om op kleur te kiezen, 2 geeft wel een mooie volle kleur maar maakt dit hem ook het lekkerste? Ik ga toch maar voor nummer 3

    BeantwoordenVerwijderen
  143. nummer 3. De kleur van een zonsondergang. Deze wil je ieder moment van de dag in je glas vinden om bij weg dromen. En alle mooie herinneringen nogmaals te beleven met je vrienden of je lover.

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Nogmaals Bonjour! las net een fikse fout in mijn tekst, heel verwarrend! Nummer 1 en nummer 4 vielen dus meteen af. Niet 1 en 2. Voorkeur gaat nog steeds uit naar 3. Bis Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Nummer 3 heeft een prachtig zomer's tintje.
    Nummer 1 voor de nazomer als de avonden al wat frisser worden.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Een twijfelgevalletje... Ik begrijp jullie keuzeprobleem. Twee lijkt het lekkerst en het volst, maar pas op, misschien ook iets te zoet? Drie zou ook heel goed kunnen als die maar niet neigt naar cognacachtig van smaak. Mmm, toch maar de twee dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Na een eerste blik en daarna nog eens goed gekeken. Wordt het nummer 3

    BeantwoordenVerwijderen
  148. 2 omdat die er gewoon het lekkerste uit ziet. Wel lastig zo op kleur zonder te proeven. Ach wat, doen we ze toch alle vier. Beginnen we in mei met de lichtste toch.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Nummer 2 is voor mij de meest interessante kleur voor een Bordeaux rosé. Nummer 1 lijkt al te veel op een clairet en de andere gaan meer richting Provence etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  150. 3! Nummer 3 zonder twijfel. De mooie volle kleur haalt mij over om er ook eentje te bestellen als ik op een terrasje zou zitten. Het ziet eruit als een kwalitatief superieure rosé.
    Maar waarom de andere 3 niet?
    1:ziet eruit als met water aangelengde rode wijn.
    2:ziet eruit als een goedkoop roseetje die bij een goedkope winkel te koop is
    4:ziet eruit als een zeer zachte rosé met een lichte afdronk, maar ik heb toch graag een klein beetje meer pit in mijn rosé!
    Succes met het maken van een keuze. Ik kan niet wachten tot de nieuwe oogst in de winkel staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Allo,
    Nummer 3 ziet er voor mij zeer aantrekelijk uit,
    als hij nu ook zo smaakt.............

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Nummer 3. Die voelt het meest passend bij jouw Rosé aan. Voorname kleur, mooie dure kleur, pas goed bij het logo en past vooral goed bij het verwachting patroon dat je hebt als je jouw Rosé inschenkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Bij wijn gaat het toch om de geur en smaak, als ik de rose drink op een zwoele zomer avond is het licht toch al verdwenen, de kleur maakt me niet uit, de smaak des te meer.
    Advies, blindoek voor of donkere zonnebril op en dan proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Ik twijfel tussen 2 en 3. 2 geeft de associatie met fruitige wijnen. 3 met lekkere frisse rose's. Ik ga voor de frisheid en kies voor 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Van nummer drie verwacht je een rose te proeven. Nummer twee is te rood en van de anderen denk je dat ze aangelengd zijn met water.

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Gewoon 3 zegt Ray uit de Ardèche.

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Nummer 2: doet het goed in het zonnetje en ziet er heerlijk fris uit. Wanneer begint die zomer......

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Slurpers, laat ons er niet langer omheen draaien.... met vlag, wimpel, bazuin- en klaroengeschal: NUMMER 4!
    Waarom? Omdat de 3 andere de kleur van afwasmiddel hebben, tiens!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. 50% heeft al gereageerd met keuze 2. helemaal mee eens.Maar 3 is dit is de kleur van een bordeaux Rose . Zie me al helemaal zitten, terras , zon en een glas Tullip rosé. laat het voorjaar maar beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Nummer 3 heeft de mooiste kleur. Ziet er goed uit. Top werk heren.

    BeantwoordenVerwijderen
  161. De zon schijnt in nummer 2. Ziet eruit als een rose met een volle smaak. Zo'n nummer drie is als een Gascogne, wel veel, maar geen goût.

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Het water loopt me in de mond bij de aanblik van zoveel mooi "roses". Maar 2 nog het meest!

    Bon chance

    BeantwoordenVerwijderen
  163. nummer 4, die ziet er sjiek uit en ik hou van een lichte rosé!

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Nummer vier svp. Ja ze is licht. En dat beloofd een zwakbegaafde smaak. Toch geloof ik in haar. Ze is bescheiden en misschien geen volbloed. Maar ik wil een rosé waarbij ik mezelf kan zijn. Luchtig, ongecompliceerd, maar ze doet er toe. Slurp.

    BeantwoordenVerwijderen
  165. De meesten zeggen natuurlijk 2. Maar ik vind dat juist een iets té commercieel kleurtje. Te donker. Zo zien die goedkope Spaanse roseetjes eruit. Toch?
    ? .. ?
    Dus ik zou voor 3 gaan. Heeft wat meer cachet.
    Ik heb er nou al zin an !!

    BeantwoordenVerwijderen
  166. oeps!! Dat klopte niet helemaal wat ik zei. Nummer 3 lijkt wel favoriet !! gelukkig !

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Nummer 2. Wat nou commercieel uiterlijk? Vol , sappig en smaakvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Nummer 3 ziet er goed uit, niet te licht en niet te donker.

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Ik zou eerst wel willen proeven maar zo op het oog lijkt mij nr 3 het lekkerst

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Nummer drie, mooiste kleur voor een lekkere rosé.

    BeantwoordenVerwijderen
  171. No 2 ziet er heerlijk uit, maar ik lust ze vast alle vier!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Wat betreft de kleur is nr. 3 mijn favourite.

    BeantwoordenVerwijderen
  173. kleurgevoelig als ik ben
    NUMMER 3!!!!!!!!!!!!!
    trekt mij het meest aan.............

    BeantwoordenVerwijderen
  174. nr. 3 suggereert met zijn kleur een delicate rosé, maar meer doorsnee. Bij een stevige, eigenzinniger type bordeaux rosé(die ik verwacht bij Tulipe) past echter nr. 2 beter met z'n krachtiger kleur.Dus: nr.2!

    Rob Groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Nummer 4 gaat voor mij door als de meest aantrekkelijke kleur. Hier in het glas misschien wat vaal maar eenmaal in de fles niet te weestaan verleidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Das niet moeilijk: nr 3, das de juiste kleur! Niet te zoet, maar fris-zoet. Nr 1 is te waterig, nr 2 is ranja en nr 4 is net iets te licht om te geloven dat dat echt lekkere rosé kan zijn.
    Maar nr 3: daar mag je me wel een paar flessen van toesturen Ilja!

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Keuze 2... no doubt about it! Het is een rose kleur om vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Hallo, Kleur 2 lijkt mij prima. Heeft de kleur van mijn zelfgemaakte Rozenbottel Rosé

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Even afgezien van het fraaie kussensloop, hebben we alhier met de neuzen tegen het beeldscherm gehangen en zijn we unaniem tot de volgende conclusie gekomen: Un: cést du cassis of een nieuwe vorm van een nader te introduceren wijncategorie; Le deux is gemaakt van gepureerde aardbeien waarin vermengd een toefje bosbessen; la quatre doet vermoeden dat het een te lichte zomer wordt, zit er wel iets in mijn glas?; Le/La Trois dus. traditioneel gekleurd, dat wel. Suc6 met de ultieme keuze mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  180. 4 is lekker zomers, 2 is het meest aantrekkelijkst en meest gangbaar. Dus ik zou voor 4 gaan.
    Maar het gaat natuurlijk om de smaak, ik ben benieuwd ;-)
    1 vind ik trouwens een beetje eng (goedkoop/nep) qua kleur...

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Geen twijfel mogelijk, liefde op het 1e gezicht; nummer 2.

    Bart.

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Zonder twijfel nummer 2...
    Ook al gooi je er een beetje ijs in,blijft het toch mooi rood.

    Warme kleur die je koud mag drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  183. 3 lijkt me (afgaande op de laatste 20 jaar rose drinken, euh slurpen) de mooiste kwa kleur, maaruh; stuur eens wat op, zaal ik voor de zekerheid eens proeven...

    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  184. welke kleur straalt kwaliteit uit, roept verlangens op om deze wijn te proeven (en wellicht ook andere verlangens), geeft iets weer van de spanning tussen droog en zoet/vol?
    Ongetwijfeld; nummer 3

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Ik ga voor nummer 2 .
    Ziet er goed uit ,een prima kleur vor deze rose

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  186. voorkeur gaat uit naar nummer 3 ,een mooie kleur
    voor een lekkere rose.

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 3. Krijg spontaan zin in een terras en een flinke slok rosé nummer 3. Reserveer voor mij vast maar een doosje of 10!

    BeantwoordenVerwijderen